ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Управління капітального будівництва ОДА діє

Як облдержадміністрація спортивний майданчик для дітей будувала

21.08.2019

Проект, який з самого початку погано тхнув

За результатами перевірки працівниками Управління з питань внутрішнього аудиту Херсонської обласної державної адміністрації встановлені порушення щодо освоєння коштів за інвестиційним проектом «Спортивний майданчик із штучним покриттям загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №47 по вул. Філатова, 30 у м. Херсоні – реконструкція», що реалізувався за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) при співфінансуванні з місцевого бюджету.

Всупереч проектному рішенню (експертний звіт від 20.04.2017 №22-0129-17, від 16.10.2018 №3032/е/18) спортивний майданчик збудовано на каналізаційному колодязі безнапірного каналізаційного колектору, який пролягає через територію школи.

Той хто хоче побільше вкрасти бюджетних коштів, чихає на всі норми

Первісно проектним рішенням передбачалося винесення вказаного каналізаційного колектору за межі спортивного майданчика, проте дані роботи не були виконані.

В подальшому проектно-кошторисна документація за вимогою Замовника була відкоригована, зокрема в частині виключення з переліку робіт перенос каналізаційного колектору, та пройшла експертизу щодо розгляду кошторисної частини (звіт від 10.04.2019 №618/е/19).

Генеральним проектувальником робочого проекту ФОП Павлига Д.А. неправильно визначено клас наслідків (відповідальності) об’єкту будівництва (розраховано як СС1 замість СС2). Проектувальником невірно розраховано кількість осіб, які періодично будуть знаходитися на об’єкті, та рівень матеріальних збитків від припинення експлуатації об’єкта.

В результаті цього експертизою розглядалася лише кошторисна частина проектної документації (передбачено для СС1), а питання санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, міцності, надійності споруди, експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення (передбачено для СС2), залишилися без уваги.

Експертна організація не звернула увагу на його технічну складову із виключенням з переліку робіт перенос каналізаційного колектору.

Оскільки даний об’єкт за класом наслідків (відповідальності) будівництва відноситься до об’єктів із середніми наслідками (СС2), роботи можливо було виконувати лише при отримані Замовником дозволу на виконання будівельних робіт, а прийняття в експлуатацію – на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі сертифіката відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю.

Завищуємо вартість будівельних робіт та матеріалів, а то як украсти?

За висновками аудиту, встановлено суттєве завищення цін на окремі будівельні матеріали (щебінь, пісок) в порівнянні з усередненими цінами на основні будівельні матеріали, вироби та конструкції в Херсонській області, інформація про які розміщена на сайті Мінрегіонбуду (www.inproekt.kiev.ua). Наприклад: у проектній документації вартість щебеню (фр.5-20) 559,00 грн/м3, а усереднена вартість – 450,00 грн./м3, у проектній документації піску 366,32 грн/м3, а усереднена вартість – 250,00 грн/м3.

Хто будував?

Управлінням капітального будівництва Херсонської ОДА за результатами відкритих торгів, переможцем визнано ТОВ “Міленіум Спорт Лтд”, з яким укладено договір на суму 14694,036 тис.грн.

Другим учасником процедури закупівлі було ТОВ “ЕСГ-Україна” (вартість пропозиції – 14696,88 тис.грн). За інформацією сайту антикорупційного моніторингу закупівель (https//clarity-project.info) ТОВ “Міленіум Спорт Лтд” та ТОВ “ЕСГ-Україна” являються пов’язаними організаціями (мають однаковий домен веб-сайту та телефон зв’язку). Зазначені юридичні особи постійно разом беруть участь в конкурсах публічних закупівель.

Станом на 01.07.2018 об’єкт профінансовано на загальну суму 14694,00 тис.грн та введено в експлуатацію.

І що вийшло?

Ще на початку будівництва, в березні 2019 року, директор херсонського Водоканалу Михайло Чемерис зробив заяву про те, що ігноруючи вимоги всіх можливих будівельних норм, над каналізаційним колектором на території школи №47, Управлінням капітального будівництва Херсонської облдержадміністрації будується футбольне поле.

Він попередив, що це призведе до того, що перше ж засмічення труби стане «смердючим сюрпризом» для футболістів.

Слова М. Чемериса виявилися пророчими. 8 квітня сталося засмічення колектора, яке через відсутність належного доступу до криниць, змогли ліквідувати тільки через три доби. 10 слюсарів і три одиниці спецтранспорту були задіяні в ліквідації засмічення, на прочищення якого, при звичайних умовах, знадобилося б 30 хв.

За цей час був повністю затоплений фекальними водами підвал житлового будинку "гнучкої схеми" по вулиці Стрітенська, 1. Ще частина стоків вилилася у районі трибун, а частина розлилася під штучним покриттям стадіону, заливаючи сморідом всю округу.

Яка реакція влади на всі ці порушення?

Реакція, у вигляді констатації порушень, з’явилася тільки тоді, коли, новим головою ОДА Ю, Гусєвим був призначений комплексний аудиту використання бюджетних коштів у Херсонській області за період з 01 січня 2018 року по 01 липня 2019 року (розпорядження голови облдержадміністрації від 15.07.2019 №506)

В роботі членів комісії, яка була створена, згідно даного розпорядження,  взяли участь працівники Управління з питань внутрішнього аудиту Херсонської обласної державної адміністрації (далі – Управління аудиту),

Вони і підготували викладену вище інформацію про виявлені порушення.

Резюме членів комісії, стосовно даного випадку:

"Таким чином, внаслідок унеможливлення здійснення ремонтно-експлуатаційних робіт на зазначеній ділянці колектору у квітні 2019 року мало місце заливання фекаліями футбольного поля, що ймовірно відбуватиметься і в подальшому. Зазначене свідчить про порушення антисанітарних норм, що негативно відображається на якості покриття поля та терміну його експлуатації. Кошти, виділені на реконструкцію спортивного майданчика в сумі 14694,00 тис.грн використані неефективно.

Виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 370 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (станом на 01.01.2019 – 710,77 тис.грн)."

Цікаво, хто заплатить ці кошти?

Анна Парфьонова

Читати